Motivation till livet.


Vad vill jag åstadkomma med mitt liv?

Jag vill...

>Göra skillnad, göra världen till ett bättre ställe och bli ihågkommen för den jag var, vad jag gjorde, inspirera och motivera andra till att göra en insats.

>Vara en god människa och hjälpa andra människor och djur.

>Leva i ett med naturen och den vackra värld vi lever i, jag vill skydda och vårda denna sköra planet, denna underbara gåva.

>Kunna frånsäga mig min egen lycka, för andras vinning, frånsäga mig jaget, för att kunna göra mer nytta.



Sett ur ett mer egocentriskt perspektiv.

Jag vill...

>Lära mig att tro, tro på något större än den värld vi lever i, tro på skaparen, Gud?

>Älska och bli älskad, finna lyckan, bilda familj och föra mina goda sidor vidare genom mina barn för att dem i sin tur ska sträva efter att göra världen till en bättre plats.

>Lära mig att förmedla mina känslor och det jag brinner för genom musik, fotografier och målningar osv , genom konst i allmänhet.

>Bli ekonomiskt oberoende, för att kunna lägga större del av mitt liv på att hjälpa andra och för att kunna hjälpa till mera ekonomiskt i denna grymma värld vi byggt upp.

>Leva ett lyckligt liv och bli den perfekta människan.

>Sprida lycka och glädje.

>Aldrig mera synda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0