Hjälp!!!

Varför är livet så svårt?!?
 Om du finns gud och har något att göra med mitt liv så varför!? När jag äntligen vet va jag vill ha så förstör jag det.
 Vad är meningen med detta liv?
 Finns det någon uppgift för mig som gör att jag inte kan få kärlek? eller är mina synder för tunga för att ha den lyckan i mitt liv?
Jag förstår inte varför det ska behöva vara så svårt! Jag försöker att göra världen till ett bättre ställe är det såhär jag belönas för mina försök?
 Jag förstår inte hur jag ska kunna tro på dig om du gör såhär emot mig. Om det nu är så, vill inte skylla ifrån mig på dig men du kan väl hjälpa mig lite. Jag ber inte om ett mirakel, bara om den minsta lilla hjälp jag kan få. Jag lovar att verkligen försöka den här gången. I slutändan så hänger det ju på mig, och jag ska verkligen göra mitt bästa. Jag vet att det är mycket jag begär om, iaf som jag ser det. Varför skulle jag förtjäna en chans till. Jag vet inte själv om jag gör det. Det får du avgöra. Jag kanske har valt ett underligt sätt att tala till dig den här gången men jag är villig att försöka allt för att höra dig.

Jag måste lära mig att lyssna, allt som sägs behöver inte vara ord.
Jag måste lära mig att inte vara så självisk, kärlek är själviskt.
Jag måste förstå att hjälpa andra är det viktigaste, djur som människa, allt levande egentligen.

Jag måste försöka tro.
  1. Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.
  2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.
  3. Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
  4. Visa aktning för din far och din mor, så att du får leva länge i det land som Herren, din Gud, ger dig.
  5. Du skall inte dräpa.
  6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
  7. Du skall inte stjäla.
  8. Du skall inte vittna falskt mot din nästa.
  9. Du skall inte ha begär till din nästas hus.
  10. Du skall inte ha begär till din nästas hustru eller hans tjänare eller hans tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0